woensdag 16 juni 2010

Kies bewust......ook voor social media.
Op de avond van de verkiezingen dacht ik aan de ondernemers die hun weg zoeken in het doolhof van de social media: de social zwevende media kiezer.

Je hebt natuurlijk de mensen die nu al naar Parijs reizen om de iPad te kopen en al twitterend de grens met Wallonië passeren. Aan de andere kant zijn er de conservatieven die er niets van willen weten. Ik richt mij tot de social zwevende media kiezer (SZMK) ertussenin.

Doe waar je goed in bent
Ik wil ervoor pleiten dat je als SZMK eerst doet waar je goed in bent en je niet zo laat leiden door de trends. Als je met social media aan de slag gaat, neem dan eerst je klant voor ogen en bedenk wat jij voor ze kunt betekenen. Denk aan de strategie van je bedrijf en kijk goed welke kanaal bij je past. 

Relevantie, consistentie, participatie
Zorg ervoor dat je relevant bent voor je doelgroep, dat je consistent bent in je berichtgeving en dat er een vorm is van participatie. Ga ook eens uit van jullie gedeelde interesses. Als je een Italiaans restaurant hebt, kun je bijvoorbeeld tips geven op een blog met de leukste adressen in Rome. Omdat je weet dat je gasten daar een weekend heen gaan.

Laat anderen over je praten
Je kunt ook anderen over je laten praten. Kijk naar Bavaria en de meisjes op het WK. De twee dames die dit idee bedachten creëerden een idee, maakten hun strategie en verkochten dit idee aan Bavaria.

Beste SZMK. Kies bewust en probeer vanuit je kracht het verschil te maken. Zo creëer je publiciteit en waarde waarmee je veel klanten kunt raken. Dat is Brand Value Innovation.

Meer weten over de Bavaria dames die het idee verzonnen? www.donttellmum.nl 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten