maandag 21 juni 2010

Waar haal jij je inspiratie vandaan om te blijven scoren?


Met Born2Brand combineren we onze jarenlange ervaring in de hotellerie met brandmanagement. Zo helpen wij ondernemers een optimale beleving te creëren en te scoren bij hun gasten.

We willen dit iedere keer beter doen. Afgelopen donderdag was ik daarom op de Nationale Marketingdag in Nieuwegein. De thema’s waren sociale netwerken, brandmanagement en nieuwe platformen, maar ik wilde graag meer weten over de tendens naar meer beleving.

De Disney beleving
Iemand van Disney gaf een presentatie met hun visie op de toekomst van de filmindustrie en hun toekomstige films. Zelf gaan zij bioscoopbezoekers steeds meer betrekken bij het verloop van een film; het wordt interactiever en daardoor een grotere beleving. Je wordt dus steeds meer geraakt in je emoties.

Neurobranding
Een andere presentatie over neuromarketing gaf aan dat er steeds meer behoefte is om die emoties te kunnen verklaren. Onderzoek naar het brein kan dus mogelijkheden opleveren om marketing en branding steeds krachtiger te maken.

Het laatste nieuws
Disney heeft al een antwoord gevonden en probeert ons steeds harder te raken in het brein door beleving op maat aan te bieden. Binnenkort gaan nieuwe films over de hele wereld op hetzelfde moment in première. Tegelijkertijd wordt een film zowel gratis via internet (inclusief reclame balken) als betaald via blue-ray uitgebracht. Om de film echt te beleven betaal je de hoogste prijs in de bioscoop. De meerwaarde zit ‘m dus in de beleving.

Waar haal jij je inspiratie vandaan? Welk boek, welke blog, welke persoon geeft jou die energie iedere dag te scoren?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten