vrijdag 2 april 2010

Seth Godin als verassing

Al doende leert men heel veel. Ook over waar je goed in bent.

Gisterenavond was het dan zover. Na geïnspireerd door het lezen van zijn boek The purple cow en teleurgesteld in zijn tweede boek Tribes werd ik uitgenodigd om aanwezig te zijn bij Seth Godin in Antwerpen. Voor de non commercials onder jullie; Seth is de marketing Goeroe van 2010.

Samen met meer dan 1000 mensen in de Elizabethzaal in Antwerpen werden we verrast met vertraagde twitter berichten, een te late opkomst en een verhaal dat in zijn boeken te lezen is. Mijn reisgenote was teleurgesteld omdat ze niets nieuws had gehoord. Ik zei tegen haar: dit soort presentaties geeft juist aan hoe slim jezelf bent.

Wij moeten alleen nog zo slim zijn om onze gedachten op papier te zetten, het boek te noemen en dan iedereen te gaan voorlezen. We vragen er 125 euro per persoon voor en zeggen een half uur voor het einde dat we nu ons nieuwe boek gaan signeren tot het einde van de voorstelling. Dan moeten we echt weg om op kosten van de organisatie (jullie, die ons hebben ingehuurd) een laat diner te gebruiken.

Oja...hij wilde niet dat we gebruik maakten van de schermen achter zich om te twitteren. Wat een onzin mensen daar allemaal op uitkramen. Wanneer gaat de twitter bubble barsten?

Volgens mij heb ik de boodschap wel begrepen uit het boek. Ga ervoor, gebruik je kracht en deel het met de wereld. Die zit vaak meer te wachten op je ideeën dan je zelf denkt. Ik was ook eigenlijk wel blij dat hij dat bevestigde maar niets nieuws vertelde zodat ik straks ook mensen kan laten betalen voor mijn verhaal.......voor ik het boek laat lezen.....over waar ik goed in ben.

Het eerste gedeelte terug lezend klinkt er was sarcasme door terwijl ik erg positief ben. Maar het merk Seth Godin heeft me niet verrast. Het heeft me geen waarde toegevoegd.

De verassing beleef ik tegenwoordig in de trein. Als net voor mezelf gestarte ondernemer heb ik een aantal maanden geleden mijn leasebak ingeleverd en ga ik vaker met de trein. Wat me opvalt is dat je tegenwoordig informatie krijgt als je even stilstaat . Dames en heren....door een storing staan we even stil. Fijn....ze denken met me mee. Denken vanuit de mens en iets doen wat men niet verwacht van je....dat is Brand Value Innovation....Dank je Seth.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten